Кошик
550 відгуків
promo_banner
вул. Левітана, 30, індекс - 65114, Одеса, Україна
+380 (98) 324-57-71
+380 (68) 973-47-24
Best Caraudio - найкращий автозвук в Україні!

Скільки смуг повинна мати автомобільна акустика для якіснішого звучання?

Протягом багатьох років було багато суперечок, порожніх розмов та поблажливості щодо того, який тип автомобільної акустичної системи звучить найкраще: двосмугові чи трисмугові динаміки?

У той час як передбачувані «експерти» та «галузеві фахівці» всі писали та стверджували, що трисмугове звучання краще, ніж двосмугове на основі різних технічних специфікацій та інженерних даних, є дуже ясна та проста відповідь на це питання: ви повинні мати деяке загальне уявлення про те, що насправді означають терміни 2-смугові і 3-смугові акустичні системи.

Акустична смуга

Що таке «смужність» динаміка людською мовою? Кількість акустичних смуг у колонці означає число одного звуковідтворювальних динаміків, змонтованих у корпусі. Якщо простіше – це кількість «міні-колонок» усередині однієї великої колонки, призначених для відтворення «свого» частот.

Що таке дво- та трисмугові акустичні системи?

Двосмугові динаміки: що це таке і як вони працюють.

Двосмугові автомобільні динаміки є комбінацією повнодіапазонного динаміка (іноді званого дифузором низькочастотного динаміка) і набагато меншого за розміром дифузора високочастотного динаміка, званого твітер.

Звук верхнього діапазону частот спрямовується на конус високочастотного динаміка через кросовер, який дозволяє передавати через високочастотний динамік лише звукові сигнали в межах зазначеного діапазону.

Звуки нижнього та середнього діапазону відокремлюються від частотних сигналів верхнього діапазону в кросовері та направляються на дифузор широкосмугового динаміка.

Оскільки вони розділили звук на два напрямки, вони були названі двосмуговими динаміками. Ця конфігурація дозволяє значно підвищити чіткість високих частот та звуків середнього та низького діапазону, оскільки динаміки можуть резонувати сигнал незалежно.

Конфігурація вуфера, твітера та кросовера багато в чому визначає загальну якість звуку самої акустичної системи.

Трисмугові динаміки: що це таке та як вони працюють.

Ці автомобільні динаміки отримали свою назву через їх інтегровані кросоверні мережі та комбінацію двох високочастотних динаміків і один дифузор низькочастотного динаміка більшого розміру.

Два високочастотні динаміки встановлюються на спеціальному майданчику над дифузором низькочастотного динаміка.

Причина цього не у правильному інженерному рішенні, а у фінансовому.

Матеріали для високоякісних твітерів (наприклад неодим) часто досить дорогі, що також збільшує загальну вартість заміни автомобільних динаміків. Щоб знизити загальну вартість матеріалів для автомобільних динаміків на вторинному ринку, виробники почали використовувати менш дорогі матеріали для твітерів, такі як майлар (різновид пластику). Ці дешевші високочастотні динаміки, безумовно, були хорошими, але вони були далеко не такими гучними, як їх неодимові чи титанові високочастотні аналоги.

Щоб вирішити цю проблему, інженери автомобільної аудіосистеми додали другий високочастотний динамік, встановлений поруч із першим високочастотним динаміком, щоб подвоїти вихідну гучність.

Кросовер: Як він працює з 2- та 3-смуговими динаміками.

Кросовер - це мозок автомобільних акустичних систем.

Вони є коробковими пристроями, які розділяють високочастотний і низькочастотний звук з одного автомобільного стереофонічного аудіосигналу і перенаправляють ці подвійні сигнали на потрібний динамік.

Що стосується якості, чим більше мережа кросовера, тим краще буде якість звуку та достовірність сигналу, коли він досягне твітера чи вуфера.

Інтегровані кросовери менш ефективні електрично, і тому вони не забезпечують такий же рівень чіткості та якості, як незалежна кросоверна мережа.

Що краще?

Що стосується загальної якості звуку та вірності вихідному сигналу, двосмуговий динамік забезпечить кращу чіткість та якість, ніж трисмуговий динамік.

Ось причини, чому:

Коаксіальний монтаж: 3-смугові динаміки зазвичай будуються тільки з високочастотними динаміками, встановленими коаксіально на конусі широкосмугового низькочастотного динаміка. Це означає, що вони блокують значний обсяг звуку, що виробляється дифузором низькочастотного динаміка, часто зменшуючи як гучність, так і чіткість.

Трисмугові динаміки дешевші: Більшість високочастотних динаміків у 3-смугових автомобільних динаміках виготовлені з поліетилентерефталату (ПЕТ) або аналогічних пластикових матеріалів. Це означає, що вони не відтворюватимуть такі ж чіткі високі частоти, як більшість двосмугових компонентних високочастотних динаміків середнього та високого діапазону.

3-смугові динаміки з вбудованими кросоверами: Хоча їх, безумовно, набагато простіше встановити та знайти з більшістю існуючих заводських та вторинних автомобільних стереосистем, вони просто не окуплять ваші гроші з точки зору того, як вони підключені до автомобільного аудіопідсилювача.

Остаточний вердикт

Загалом двосмугові компонентні автомобільні динаміки - це те, що вам потрібно, якщо у вас є час і терпіння для більш тривалого процесу їх встановлення, особливо якщо загальна якість звуку є вашою основною турботою.

Для заводської заміни без підсилювача 3-смугових динаміків більш ніж достатньо для ваших потреб, просто майте на увазі, що 2-смугові коаксіальні динаміки дійсно забезпечують кращу якість у меншому корпусі, якщо простір для встановлення є проблемою.

Як завжди, зробіть свою домашню роботу перед покупкою автомобільних динаміків, подивіться на факти та не звертайте уваги на чутки гаданих «експертів».

З часом, терпінням та невеликою самоосвітою ви можете переконатися, що отримаєте динаміки з найкращим звучанням, які підходять як вашому автомобілю, так і вашому бюджету.

Наскільки вам зручно на сайті?

Розповісти Feedback form banner